CHOICES

Jumat, 24 September 2010

CONTOH TRANSLASI INGGRIS-INDONESIA

Original text:
ABSTRACT
A number of studies have been conducted investigating various factors of the English teaching learning process in senior high schools. One of the factors investigated is individual learner difference. The present study is an attempt to find out the relationship between the students creativity and their English learning achievement.
The study involved 240 second-year students of SMU Negeri 8 Yogyakarta in the academic year 1998/ 1999. Krejcie’s table was applied to determine the size of the sample of the study. The sample was selected by the simple random sampling technique. To collect the data of the students creativity, the writer utilized a questionnaire which was constructed on the basis of the Likert’s scale. An English test was used to obtain the data of the English learning achievement. The mean and percentages was used for the descriptive statistics. The Pearson’s Product Moment Analysis was used for the inferential statistics.
The results of the statistic analyses show that the creativity of the second year students of SMU Negeri 8 Yogyakarta in the academic year 1998/ 1999 is categorized into the high level. Based on the English achievement test, it could be concluded that the students have relatively high English learning achievement. The last finding suggest that creativity has a positive and significant relationship with English learning achievement (r. : 0.435).
Source: Thesis of Utami Soifah, ‘Students’ Creativity and Its Relation to English Learning Achievement of SMU Negeri 8 Yogyakarta in The Academic Year 1998/ 1999’

Translated text:
RINGKASAN
Sejumlah penelitian telah dilaksanakan untuk menyelidiki berbagai faktor dari proses pembelajaran pengajaran bahasa Inggris pada sekolah-sekolah menengah atas. Salah satu faktor yang diselidiki adalah perbedaan individual pembelajar. Penelitian ini merupakan sebuah percobaan untuk menemukan hubungan antara kreativitas para pelajar and pencapaian pembelajaran bahasa Inggris mereka.
Penelitian ini melibatkan 240 pelajar kelas dua dari SMU Negeri 8 Yogyakarta pada tahun akademik 1998/ 1999. Tabel Krejcie dipergunakan untuk menentukan ukuran dari contoh penelitian. Contoh ini dipilih dengan teknik pemberian contoh yang mudah dan acak. Untuk mengumpulkan data kreativitas para pelajar, penulis menggunakan sebuah daftar pertanyaan yang disusun berdasar pada skala Likert. Sebuah ujian bahasa Inggris digunakan untuk memperoleh data tentang pencapaian pembelajaran bahasa Inggris. Rata-rata dan persentase digunakan untuk statistik yang bersifat deskriptif. Product Moment Analysis milik Pearson pun digunakan untuk statistik yang bersifat menyimpulkan.
Hasil dari analisa statistik menunjukkan bahwa kreativitas dari pelajar-pelajar kelas dua SMU Negeri 8 Yogyakarta pada tahun akademik 1998/ 1999 tergolong pada tingkat atas. Berdasarkan ujian pencapaian bahasa Inggris, dapat disimpulkan bahwa para pelajar tersebut mempunyai pencapaian pembelajaran bahasa Inggris yang relatif tinggi. Penemuan terakhir menunjukkan bahwa kreativitas mempunyai hubungan yang positif dan signifikan dengan pencapaian pembelajaran bahasa Inggris (r. : 0.435).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar